Психологічна підтримка для підлітків

Я є дипломованим фахівцем — психологом, психотерапевтом. На індивідуальної психологічної консультації в місті Київ (або онлайн по всьому світу) ми з Вами докладно обговоримо, що Вас на даний момент хвилює, з чим саме складно справлятися самостійно. Визначимо коло завдань і необхідну кількість консультацій для подальшої роботи. Навіть якщо у Вас немає чітко сформованого питання або запиту, Ви впевнено можете звертатися за професійною підтримкою.

Як проходить консультація психолога-психотерапевта
Я як психолог та психотерапевт консультую, спираючись на метод гештальт-терапії. Така консультація виглядає як певним чином організована бесіда. У сесіях можуть бути використані також різні вправи або експерименти — з використанням стільців, фігур, асоціативних карт і інших предметів.

Психотерапія підлітків — це комплекс психотерапевтичних заходів, спрямованих перш за все на запобігання десоциализации підлітка, під якою розуміють різні порушення поведінки (токсікоманіческое, уникнення контактів, суїцидальну), на підвищення самооцінки, зміна неадекватного рівня домагань, усунення спотвореного образу «Я», створення широкої тимчасової перспективи.

У підлітковому віці на ослаблену часто з дитинства центральну нервову систему несприятливо впливають неправильне сімейне виховання та стресові фактори зовнішнього середовища, в результаті чого загострюється тенденція особистості до примітивної психологічного захисту, що виражається нерідко в реакціях активного і пасивного протесту.

Найбільш важкими для спілкування підлітків є такі області:

— інтимність: знайомство з людьми, особливо протилежної статі, спілкування з людьми;
— впевненість: вміння постояти за свої права;
— перебування в центрі уваги: виступ перед публікою, розмова, інтерв’ю;
— адекватна поведінка в незнайомій або неформальній обстановці;
— страх провалу або відкидання, пов’язаний зі зниженням або порушенням самооцінки;
— зіткнення зі стресом, агресією і ін.

У бесіді з пацієнтом необхідно з’ясувати наявність найбільш часто зустрічаються в підлітковому віці протиріч і конфліктів між:

— стилем виховання і реальними потребами підлітка;
— виконанням всіх робіт за дитину з дитинства і вимогою від нього самостійності в підлітковому віці;
— вимогою дорослими поваги до себе і відмовою в цьому підлітку;
— постійними докорами, підозрами в непорядні вчинки як проявом проекції батьками власних небажаних якостей на підлітка і відсутністю реальної допомоги йому;
— використанням будь-якого проступку як привід для конфлікту замість обговорення;
— невідповідністю рівня домагань підлітка його реальним можливостям.

Успіх психотерапевтичної роботи залежить від усвідомлення підлітком того, які з його відносин вступили в протиріччя, від повернення йому емоційного благополуччя, надання емоційної підтримки, якісної зміни рівня домагань відповідно до його реальними можливостями, підвищення його самооцінки, усунення спотвореного сприйняття образу «Я».